10 september 2022

15 september 2022 - Split, Kroatië

10 september

Vandaag via de kustweg naar Split. Hele mooie weg. Op de camping hadden ze geen "normale campingplaats" meer voor ons. We konden op een illegale plek staan en morgen misschien verkassen. 's Avonds uit eten op de camping, was heerlijk en uitzicht op zee waar suppers langs kwamen met verlichte supboarden

IMG_5404

11 september

De mannen op plekjesjacht. Ja hoor het gaat lukken we konden verkassen. Toch wel veel fijner op een normale plaats staan. Aan de overkant staan Polen. Hij kwam met een mes naar ons toe en maakte zaag bewegingen. Of wij een zaag hadden. Er was een telefoon op een onmogelijke plek weg gegleden. Hans en Dick mee om te kijken. Na een aantal dingen losgemaakt te hebben kregen ze het voor elkaar om de telefoon te pakken te krijgen. Heeft weer 4 Poolse biertjes opgeleverd. 🤣🤣😜. Na de lunch op de fiets naar Split. Poeh heel veel klimmen. Het oude stadje ziet er erg mooi en gezellig uit. In 293 is er een paleis gebouwd en al snel werden er huizen omheen gebouwd waardoor Split een leuk middeleeuws stadje werd met vele nauwe  straatjes.

IMG_5413IMG_5422IMG_5414

Het paleizen complex ligt aan een palmboulevard en er zijn ongeveer 200 gebouwen, musea, en andere paleizen In. Terug met de fiets langs de haven waar veel ferries vandaan vertrekken.

12 september

Lekker uitgeslapen en van de zon genoten. Om 15.00 uur kon ik sup les krijgen. Het ging best goed voor een beginner. Had ook nog eens de handicap dat er veel wind stond en daardoor veel golven. Maar ook die wist ik te trotseren. Zie video

IMG_5426

13 september

We blijven nog een nachtje. 's-Ochtends zwembad

IMG_5442IMG_5447

, 's-middags strand en 's-avonds nog een keer uit eten op de camping was erg goed bevallen. Wat een leven !!!

14 september

Ryanne jarig. Eerst bellen om te feliciteren. Daarna echt verkassen ! We gaan naar Biograd via Trogir en Primošten

IMG_5384

naar de Krka watervallen. Op een hele grote parkeerplaats konden we de campers neer zetten om met een shuttle bus naar het nationale park Krka te gaan. Via een trail over vlonders kwamen we bij de Krka waterval. Wat een mooi stukje natuur.

IMG_5458IMG_5456

Op camping Biograd blijven we 2 nachten staan.

15 september

Aat jarig. Vanavond gaan we hem bellen om te feliciteren, want we moeten vroeg opstaan. De Kornati eilanden staan op het programma.  Om 09.00 uur vertrekt de boot. Het is een nationaal park van ong. 220 vierkante kilometer en 89 eilanden, eilandjes en riffen. Er is weinig begroeiing  op de eilanden, maar in het kristal heldere water vind je allerlei riffen, schaaldieren en vissen. We hebben geboft met het weer. Bij vertrek regende het even, daarna werd het droog/bewolkt/zon.  Wel veel wind en golven. De boot maakte 2 stops bij de 1e waren er mooie kliffen te zien en een zoutwater meer waar je kon blijven drijven. Bij de 2e stop stond er een BBQ voor ons klaar. Wederom een hele mooie natuur.

IMG_5480PHOTO-2022-09-15-21-33-55IMG_5503PHOTO-2022-09-15-21-33-56IMG_5508PHOTO-2022-09-15-21-33-49 PHOTO-2022-09-15-21-33-52

Om 17.30 uur waren we weer terug in Biograd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ivonne pels:
    15 september 2022
    Wat een beleving zeg prachtig ❤️En o ja nog van harte gefeliciteerd met Rianne 💋💋
  2. Ryanne:
    27 september 2022
    Whaha! Stonden die stoeltjes al in het water? Wat een goed idee!
    En suppen is voor herhaling vatbaar denk ik?! Leuk!
  3. Irma:
    28 september 2022
    Ja die stonden in het water bij het borreltje in het zwembad.