Nevers

4 oktober 2022 - Neer, Nederland

1 oktober

Weer een stukje verkassen. Via de 906 naar St. Paulien- Albert een mooie bergrit naar Thiers. Verder naar Puy Guillaume - Vichy - Moulins. En de N7 naar Nevers. Een mooie rit door de Bourgogne en Auvergne en het parc naturel regionale Livradois - Forez. We staan hier op de stadscamping, het plaatsje ligt aan de anderekant van de Loire en we hebben er mooi uitzicht op. Toen het droog werd zijn we het stadje gaan bekijken. Mooie kathedraal, paleis en gezellige winkelstraatjes en veel restaurantjes.

819051cd-480c-4eac-a7b2-1e433c00462920d3c28d-e021-41fd-a65f-9f6625f734e1

Hier moesten we er natuurlijk één van uitproberen 😜.

2 oktober.

We gaan weer kilometertjes vreten. Vanaf Nevers nemen we 977 naar Premary- Clamency - Auxerre. En de N 77 naar St. Florentin en door naar Dienville. Dit plaatsje ligt in het Parc naturel Regional de la Fôret Orient.

af891a5d-7304-4644-b704-df52a6c35494

Wederom hele mooie wegen met prachtige herfstkleuren. We gaan naar camping Columbier. Een hele nette camping met prachtig sanitair. We komen hier vast en zeker nog een keer terug, je kan hier hele mooie fietstochten maken om de meren heen.

3 oktober

We gaan Frankrijk verlaten. De D 384 naar Montier en Der- St. Dizier. Door naar Bar le Duc en Verdun. Daarna naar Louppy en Montmedy waar een mooie citadel boven het stadje uit steekt.

531aaad4-a1d3-4d10-994f-ea135160ec19

Daarna via Virton- Habay - Martelange - Esch sur mer om in Wiltz in Luxemburg naar camping Kaulmte gaan.

4 oktober

Toen we opstonden was het flink mistig, maar na het ontbijt probeerde de zon door te komen en trok de mist op. Het was dan ook een fraai gezicht wanneer je wat hoger reed, en over de lage wolken in de dalen keek. Via Malmedy - Aken naar Roermond. Hier zit een Amslod vestiging met een servicewerkplaats. Gelukkig is de oplader kapot en niet de accu. Scheelt héééél veel eurotjes.

a64de33d-6a5c-43fa-9d67-7d15e2c11b59

Met de pont varen we naar Kessel waar we overnachten op de Oda Hoeve. Morgen rijden we naar huis en hebben dan in totaal ongeveer 6400 km gereden. We kunnen terug kijken op een onwijs mooie reis.

We hopen dat jullie onze verhalen en foto's leuk vonden en misschien.......tot een volgende reis,

Groetjes Dick en Irma

1. Aat & Bea:
    4 oktober 2022
    Een prachtige reis. 👍 Leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Gaan gauw afspreken om elkaars verhalen te horen.
  2. Dick en irma:
    4 oktober 2022
    Gaan we zeker doen
  3. Jenny:
    7 oktober 2022
    Heel erg genoten van jullie reis!