27 september

1 oktober 2022 - Cagnes-sur-Mer, Frankrijk

27 september

Lekker luieren bij het zwembad in de zon. Heerlijk!

9e73ab42-a107-46e7-b983-4cb0f5b33167

Eind van de middag naar Cagnes Sue Mer gegaan. Je kon hier langs de boulevard fietsen. Uit eten geweest want morgen gaan Marcel en Yvon de reis naar huis inzetten. Wij besluiten nog een nachtje te blijven, het weer is goed en je kan hier lekker fietsen.

28 september

Na Marcel en Yvon uitgezwaaid te hebben, gaan we het internet op; mijn fiets wil niet meer opladen. Het enige wat we vinden is accu resetten. Helaas het helpt niet. Proberen Amslod te bellen, pff moeilijk aan de lijn te krijgen. We gaan weer heerlijk bij zwembad chillen.

b05b30ec-34d9-49d4-95d5-afcc798d71e0

Rond het middaguur eindelijk Amslod aan de telefoon. Helaas kunnen ze op afstand niets voor ons betekenen. 🙄😪. Ik heb nog 26 % in de accu en hij functioneert wel gewoon. Dus grote hoop dat het de oplader is en niet de accu. We gaan nog even naar Cagnes sur Mer. De heen weg is alleen maar dalen, dan kan de accu uit blijven. Lekker ijsje langs de boulevard en nog even naar het haventje gefietst. Terug op de camping had ik nog 19 % over. Maar het fietsen is wel over nu.🙈

29 september

Ook wij moeten aan de terugreis beginnen. We gaan alles binnendoor rijden. Route de Napoleon,

35fe2d61-f97b-49dc-a8c8-b1a769250ad3

een hele mooie bergweg via Grasse ( de parfumstad), Castellane, Digne les Bains. Nog 2 "colletjes" de Col de Labouret (1240m) en de Col de Maure (1346 m.). Veel stijgingen en dalingen van 10%.

a6513e1c-8f50-40e4-9dea-a0d7ab342928

We hebben een camping in Tallard vlakbij Gap. Camping la Chene.

30 september

Weer een stukje verder omhoog. Vannacht is er in de bergen sneeuw gevallen. Via de 994 naar Aspres. We rijden nu in de Franse Alpen.  Wederom mooie bergwegen. Dit gaat over in de Ardeche waar het veel ruiger is.

8ab9f634-f80c-4ad7-8a11-5a04615ebe47

Onderweg kan je ook merken dat herfst zijn entree heeft gemaakt, al veel verkleuringen van de bladeren aan de bomen. Via het plaatsje Die, Crest, Valence naar Le Puy en Velay. De stadscamping ligt aan de voet van vulkaankegels.

af3b95d7-c1dc-403e-ab02-c686b738ac48

Omdat we al om 15.00 uur op de camping waren konden we het stadje nog even bekijken. Er is een mooie kathedraal waar we 167 treden voor op moesten klimmen. Deze trappen komen helemaal in het midden van de kerk uit. Heel apart.

9dcfa601-0ff1-496b-b335-99cb60d36e2d

Nog even door de smalle straatjes gestruind waar we veel kappers en kantklos winkeltjes tegen kwamen

1. Michelle Goedhart:
    1 oktober 2022
    Lekker genieten nog van de laatste dagen!!!!
  2. Jenny:
    3 oktober 2022