Zondag 28 augustus

31 augustus 2022 - Zagreb, Kroatië

We gaan nog een keer proberen om bij de Vintgarkloof te komen. Maar elke keer rijden we tegen dezelfde opbreking aan. Dan maar door naar Bled en Bovinj. Beide plaatsen hele mooie meren. Terug richting Bled kwamen we weer en weg naar de Vintgar kloof tegen. Nog 1 keer proberen dan via de andere kant. En ja hoor.... gelukt. Mooie kloof, en aangezien deze éénrichtingsweg is hebben we terug een hikepad genomen.

IMG_5142IMG_514920220828_143402_resizedIMG_5147

In totaal hebben we ruim 2 1/2 uur gelopen. Pfff...Daarna stukje van een route die we wilden rijden gevolgd. Via Lesce-Radovljica- naar Kranje. We hebben hier een camperplaats gevonden met dit uitzicht.

20220828_165156

Maandag 29 augustus

De route vervolgen via Spodnji Brnik-Kamnik- Stahovica- naar Garni Garni Grad. Een koffiestop. Hier werd een kerk gerestaureerd en voorzien van een koperen koepel.

20220829_114315_resized

Daarna Mozirje -Velenje-Maribor. We staan op een camping vlakbij Maribor. Kunnen we morgen makkelijk naar toe fietsen.

Dinsdag 30 augustus

🥳🥳DICK JARIG🥳🥳🥂

Na een lekker ontbijt, koffie "met" en een lunch op de pedalen naar Maribor.

IMG_5163

We hebben het kasteel, de Franciscan kerk, het raadhuis en de kathedraal bekeken.

IMG_5182IMG_5188IMG_5178

's Avonds uit eten bij een steakhouse, we hebben ons te goed gedaan aan heerlijke sparring, konden alleen daarna douchen 🙈.

20220830_180605

Woensdag 31 augustus

We gaan weer verkassen en gaan binnendoor naar Zagreb via

20220831_112511_resized_1

Ljutomer-Ormoz . Hier kwamen we een wegomlegging tegen wat eindigde in een karrespoor.🙈.

20220831_113103_resized

Wat een gerammel, maar weer goed gekomen. Bij Gornje Vratno de grens over naar Kroatië.  Poppenkast!!1 poort 2 loketten. 1e loket Slovenië, paspoorten laten zien. 1 meter doorrijden. Volgende loket, Kroatië,  paspoorten laten zien 😳. Verder via Ivanec, Ivanscica Soplice , Bistrica naar Simunčevec. Een plaatsje vlakbij Zagreb. Een eenvoudige camping.we kregen een warm onthaal met een lekker hapje.

20220831_133628_resized

Helaas niet te doen met de fiets om naar Zagreb te gaan. Zelfs niet met een electrische.😝

1. Aat & Bea:
    1 september 2022
    Echt "klein" gereden dus en dan maar hopen dat je geen tegenligger krijgt. Mooie wandeltocht.👍 Zie die grenscontroles weer helemaal voor me, met die arrogante koppen.🙈🙈
  2. Hans en jacqueline:
    1 september 2022
    Mooie plaatjes weer, prachtige omgeving... en nog van harte gefeliciteerd met je 70e Dick
    🎂🎂🎂🍺🍺🍺🍹🍹🍹🍷🍷🍷🍷